اتاق خواب بی اعتمادی ضرب المثل حافظه اعتماد

اتاق خواب: بی اعتمادی ضرب المثل حافظه اعتماد سخنان ضد و نقیض کم حافظه بودن پر حرف بودن حرکات اضافی بدن

گت بلاگز اخبار اجتماعی آلودگی‌های دردسرساز

روزهای آموزشی مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران در پنج ماه گذشته ١١ درصد کم کردن داشته است تقویم آموزشی ۱۸۵ روزه تاکنون به ۱۶۴ روز کم کردن پیدا کرده که به نظر می‌

آلودگی‌های دردسرساز

آلودگی های دردسرساز

عبارات مهم : آموزش

آلودگی هوا در سال تحصیلی جدید، چندین روز مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران و دیگر شهرها را تعطیل کرده و بر روند تحصیلی دانش آموزان تأثیر گذاشته است

آلودگی های دردسرساز

آلودگی‌های دردسرساز

روزهای آموزشی مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران در پنج ماه گذشته ١١ درصد کم کردن داشته است تقویم آموزشی ۱۸۵ روزه تاکنون به ۱۶۴ روز کم کردن پیدا کرده که به نظر می آید این عدد باز هم کمتر خواهد شد

به گزارش شهروند؛ آلودگی کم سابقه هوا در پاییز و زمستان امسال با یک تصمیم همیشگی کمیته اضطرار همراه بود؛ تعطیلی مدارس که بارها در پایتخت کشور عزیزمان ایران و استان های متفاوت اتفاق افتاد و با استقبال تعداد زیادی از دانش آموزان هم همراه بود و اگر جایی هم نقدی مطرح می شد، به وقت اعلام این تعطیلی برمی گشت.

حالا این ماجرا وارد مراحل مختلفی شده است هست؛ از یک طرف وضع تحصیلی دانش آموزان است و از طرف دیگر پدر و مادرهای کارمند مثل هر روز باید سرکار بروند ولی فرزند آنها در منزل خواهد ماند و اگر فرزند آنها دانش آموز ابتدایی باشد، کار سخت تر می شود، آنها هم که امکان سفر دارند، می خواهند سریعتر راجع به مدارس تصمیم گیری شود تا در روزهایی که نفس کشیدن زجر مداوم هست، برنامه سفر بریزند. معلمان ولی دلواپس درس های معطل مانده و تلنبارشده اند و تعطیلاتی که حالا نه تنها برنامه آموزشی آنها را به هم ریخته بلکه امکان به آخر بردن دروس را هم سخت کرده است.

روزهای آموزشی مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران در پنج ماه گذشته ١١ درصد کم کردن داشته است تقویم آموزشی ۱۸۵ روزه تاکنون به ۱۶۴ روز کم کردن پیدا کرده که به نظر می‌

تقویم آموزشی منهای ۲۱روز

براساس مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش از اول مهرماه تا شهریور سال بعد، یک سال تحصیلی محسوب می شود و دوره آموزش رسمی و امتحانات آن در هرسال تحصیلی از اول مهرماه تا آخر خرداد سال بعد خواهد بود. این قانون می گوید؛ دانش آموزان باید ٣٧ هفته به مدت ١٨٥روز به مدرسه بروند و برنامه آموزشی مدارس هم براساس این برنامه تنظیم می شود ولی در ۵ماه گذشته، تعطیلات مدارس بر اثر آلودگی هوا این برنامه را مختل کرده است.

با درنظرگرفتن روزهای تعطیل رسمی در تقویم آموزشی، امسال مدارس فقط ١٧٤روز فعال خواهند بود که این عدد بدون درنظرگرفتن تعطیلات از پیش تعیین نشده مثل آلودگی هوا یا به عنوان نمونه تعطیلی مدارس به علت زلزله هست. از اول مهر امسال تا امروز، مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران ١١روز به علت آلودگی هوا تعطیل شدند که این عدد در استان های متفاوت مثل خوزستان، سیستان و بلوچستان، ارومیه، اراک و… با کمی اوج و پایین شدن رخ داده هست؛ یعنی تقویم آموزشی ۱۸۵روزه تاکنون به ۱۶۴روز کم کردن پیدا کرده که به نظر می آید این عدد باز هم کمتر خواهد شد.

کاهش ۱۱درصدی روزهای آموزشی مدارس در پایتخت کشور عزیزمان ایران اگرچه ممکن است تعدادی از دانش آموزان را خوشحال کرده باشد ولی برنامه بعضی معلمان را به هم ریخته و به آخر رساندن سرفصل های آموزشی را به امری سخت تبدیل کرده هست. تعطیلات کم سابقه امسال درحالی رخ داده که تعداد روزهایی که در کمتر از ۵ماه ابتدای سال تحصیلی، مدارس شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را تعطیل کرده هست، حدود ۳برابر ٦ماه اول سال تحصیلی پارسال هست. سال گذشته، زیاد مواقع آلودگی هوا، برگزاری زنگ ورزش در فضای باز را به ممنوعیت می کشاند، درحالی که از ابتدای سال تحصیلی تاکنون ١١روز، مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران به علت آلودگی هوا و بارش برف تعطیل شده است است.

آلودگی‌های دردسرساز

خوشحالی دانش آموزان از بی نشاطی مدارس است

«رضا سیدی پور» مشاور دبیرستان ابوذر در منطقه ١١ و دبیرستان مطهری منطقه ٦ تهران، از خوشحالی دانش آموزان در روزهای تعطیلی مدارس آگاه است و علت این عنوان را بی نشاطی مدارس می داند. او که سال ها تدریس در مدارس استان محروم کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مدارس مناطق متفاوت پایتخت کشور عزیزمان ایران را تجربه کرده و اکنون مشاور دو مدرسه در مناطق ۶ و ۱۱ هست، راجع به تأثیر این تعطیلات بر روند آموزشی هم به «شهروند» می گوید: «قطعا تعطیلات مداوم بر روند آموزشی بی تاثیر نیست که این تأثیر منفی جهت دروسی که ساعات تدریس کمتری در طول هفته دارند، زیاد خواهد بود.»

روزهای آموزشی مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران در پنج ماه گذشته ١١ درصد کم کردن داشته است تقویم آموزشی ۱۸۵ روزه تاکنون به ۱۶۴ روز کم کردن پیدا کرده که به نظر می‌

سیدی پور راجع به تصویر العمل دانش آموزانش به این تعطیلی مدارس هم می گوید: «دانش آموزان به جهت این که مدارس چندان با نشاط و خوش حالی نداریم، خوشحالند. در واقع مدارس چندان در جذب فرزند ها موفق نبودند و همین علت خوشحالی آنهاست. به عنوان مشاور به کم و کاستی های آموزش وپرورش مخصوصا در بخش نشاط آگاهی دارم و این عنوان را به وضوح در مدارس می بینم که بخش زیادی از آن از عهده مدارس خارج است.» او پدر یک دانش آموز هم است و این جملات را هم به عنوان معلم و مشاور و هم یک پدر می گوید. ولی آیا این تعطیلی مدارس در روزهای آلوده می تواند منجر به حفظ سلامتی دانش آموزان شود؟ سیدی پور در این باره می گوید: «سلامتی دانش آموزان باید جهت آموزش وپرورش در اولویت باشد و هنگامی که میزان آلودگی هوا به بالای عدد ٢٠٠ می رسد، تعطیلی گریزناپذیر است ولی راجع به تاثیرگذاری آن باید کارهای دیگری هم انجام شود و تضمینی وجود ندارد که فرزند ها در این روزهای تعطیلی به علت آلودگی در منزل بمانند. به عنوان نمونه ما دانش آموزانی داریم که در بازار مشغول به کارند یا در کنار درس خود، دستفروشی هم می کنند و قطعا چنین روزهایی، زیاد در خیابان خواهند بود.» یکی دیگر از معلمان که نخواست نامش در گزارش بیاید هم، به «شهروند» می گوید که چند روز پیش و درحالی که مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران تعطیل بودند «برای مراسم خوش حالی انقلاب همراه با فرزندش به جشنی که مدرسه پسرش ترتیب داده بود» رفتند و اگرچه در این شرایط نتوانست از تأثیر تعطیلی مدارس بر سلامت دانش آموزان سخن بگوید ولی اثر این تعطیلات را به شکلی دیگر بیان کرد.

از تعطیلات خوشحال و البته نگرانیم

محمدرضا نیک نژاد، معلم ریاضی و فیزیک متوسطه می گوید: دیگر تعداد تعطیلات آینده نگری نشده مدرسه از دست معلمان و دانش آموزان دررفته هست؛ فرقی نمی کند یک بار به علت برف، یک بار جهت آلودگی هوا. او به «شهروند» می گوید؛ دانش آموزان و حتی معلمان از این تعطیلات خوشحال می شوند، هرچند «واقعیت این است که نمی توان آسیب زابودن این دست تعطیلات را انکار کرد.»

آلودگی‌های دردسرساز

این فعال صنفی حقوق معلمان با بیان این که آموزش جهت دانش آموزان و به خصوص دبستانی ها باید مستمر باشد، از آسیب های این تعطیلات می گوید: «این عنوان جهت دبستان تا درصد کمی قابل کنترل هست، چراکه در دنیای امروز خانواده ها و دانش آموزان در این مقطع اگر از مدرسه دور بمانند، دست کم ارتباط مجازی ارزش را با معلم حفظ می کنند و از او راهنمایی می خواهند. روستاها البته از این مسأله دورند.»

نیک نژاد که فرزندی سوم دبستانی دارد، این ارتباط را با معلم پسرش حفظ کرده؛ هربار بعد از تعطیلات تکالیف و روش کار مشخص هست، هرچند «این ارتباط کارکرد مدرسه را به عنوان محیطی رسمی جهت آموزش ندارد.»

به گفته او، عنوان «محیط رسمی» از سوی دیگر در مقاطع بالاتر زیاد مسأله است: «در متوسطه اول و دوم شکل ارتباط تفاوت دارد و کمتر پیش می آید که ارتباط معلم و دانش آموز در اینترنت حفظ شود.» علاوه بر این که «دبیرستانی ها حرف شنوی دبستانی ها را ندارند، فضای مدرسه است که می تواند آنها را به درس خواندن تشویق کند به خاص متوسطه دوم.»

این معلم با بیان این که آلودگی هوا چند سالی است با تعطیلات چارچوب آموزشی را به چالش کشیده و این روند هر سال به شکل فزاینده ای ادامه دارد، ادامه می دهد: «با این وجود تعطیلات زمستانه هم راه حل این مسأله نیست، چراکه آلودگی هوای کلانشهرها از پاییز شروع می شود و گاهی تا بعد از عید هم ما را غافلگیر می کند.»

به گفته نیک نژاد: «اگرچه در هرجای دنیا معمول است که جان کودکان و کل جامعه مقدم است بر آموزش ولی چون ما راهکاری جهت مسأله آلودگی هوا نداریم، به مسئله پیچیده ای تبدیل و از دستمان خارج شده. این تعطیلات راه حل کوتاه مدت آلودگی هواست، چون بحث جان آدم ها درمیان است و نمی توان روی آن ریسک کرد. هرچند ما معلم ها هم دیده ایم که در این تعطیلات گاه و بی گاه پدر و مادرها دست فرزند ارزش را می گیرند و بیرون می روند.»

پیش از امتحانات ترم اول مدرسه ای که این معلم در آن درس می دهد، چند روزی به علت آلودگی هوا تعطیل شد و معلمان از جمع بندی موارد درسی عقب افتادند. با این حال، با توجه به سپردن عنوان به مدیران مدارس از سوی اداره آموزش وپرورش، مدیر مدرسه تصمیم گرفت امتحانات را یک هفته عقب بیندازد. معلمان هم در این سال ها یاد گرفته اند تعطیلات غیرقابل آینده نگری را به طریقی جبران کنند؛ کلاس های اضافه، درس های فشرده، تمرین های بیشتر.

نیک نژاد اعتقاد هست؛ بخشی از مسأله تعطیلات و آلودگی که به مسئولیت آموزش وپرورش مربوط هست، از سرش باز شده است است: «تعطیلات امسال بسیار طولانی شد و رکورد زد، به خصوص در تهران. جهت این عنوان باید با توجه به حجم کتاب های درسی و آموزش متمرکز باید راهکاری اندیشیده شود، به خصوص که همه باید از یک برنامه درسی یکسان پیروی کنیم. معلمان باید الان به دنبال راهی جهت جبران این تعطیلات باشند.»

از سوی دیگر، مسئله این تعطیلات هنگامی که زیاد به چشم می آید که خردادماه سال بعد، جام جهانی برگزار می شود. در این باره نیک نژاد می گوید: «این جهت دختران و پسران متوسطه دوم عامل افت آموزشی هست؛ چراکه فرزند ها در این سنین به فوتبال علاقه دارند و هر چهار سال با برگزاری این مسابقه های جهانی افت آموزشی در دانش آموزان مشهود هست. سال ٢٠١٤ همین مسابقه های باعث شد امتحانات ترم دوم یک هفته سریعتر برگزار شود. حالا هم می دانیم که در خردادماه با مسئله مواجه خواهیم بود. راه حل این است که معلمان زیاد شتاب کنند.»

دانش آموزان راجع به این تعطیلات چه فکری می کنند؟ این معلم چنین جوابی دارد: «دانش آموزان از تعطیلی ها ناراضی نیستند، خیلی هم خوشحال اند، چون محیط مدرسه خشک و ناشاد و آزاردهنده است و برنامه های آموزشی یا حتی فرهنگی هم بر مبنای فشار و وحشت برگزار می شود تا فرزند ها درس بخوانند و چیزی یاد بگیرند. هرکسی باشد، از تعطیل شدن چنین محیطی خوشحال می شود. حتی ندیده ام که معلمی از تعطیلی ناراحت بشود. این میان بعضی البته گله می کنند از فشاری که بعد از تعطیلات به آنها وارد می شود و نگرانند.»

استرس تعطیلی ناگهانی مدارس جهت والدین کارمند

معمولا در آخرین ساعات روزهای آلوده کمیته اضطرار تشکیل می شود و خبر از تعطیلی مدارس جهت فردای آن روز و فقط یک روز را می دهند که عملا امکان برنامه ریزی را از خانواده دانش آموز می گیرد. این عنوان جهت خانواده عسکری با دو فرزند محصل در مقطع ابتدایی کار را سخت تر کرده هست. «رضا» کارمند حراست یک بیمارستان و همسرش در یک بانک شخصی مشغول به کار است و «ثنا» و «سعید» هم دانش آموز هستند. رضا ولی اعتقاد است که تعطیلی مدارس نه تنها کمکی به آنها نکرده بلکه پرسشها آنها را زیاد کرده است: «سوال من این است مگر آلودگی یا برف و باران از قبل قابل آینده نگری نیستند؛ آیا یک مرتبه یادشان می آید مدارس را تعطیل کنند یا مگر آلودگی فقط جهت دانش آموزان بد است؟ کار ما شیفتی است و اگر از قبل بگویند می توانم شیفتم را تنظیم کنم و روزی که فرزند ها مدرسه نمی روند، کنارشان باشم.»

اعظم ولی راجع به این روزهای تعطیل و این که جهت این روزها به چه راهکاری رسیدند، از استرس تمام روزهای تعطیلی اش می گوید: «به خدا همه اش استرس و فشار هست. امسال به ترتیب یا من غیبت می کردم یا همسرم؛ مجبور بودیم دیگه. نخستین روزی که نصفه شب اعلام کردند فردا تعطیل هست، فرزند ها را منزل گذاشتیم و خودمان سر کار رفتیم ولی پشت سر هم به آنها زنگ می زدیم که الان بیدار شدند یا نه، صبحانه خوردند یا نه، دعوا نکنند، خدای نکرده مشکلی جهت ارزش پیش نیاید و….» مشابه این سخنان را بسیاری از والدین دیگر هم در روزهای اعلام تعطیلی به شیوه های متفاوت بیان کردند یا در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … در این باره نوشتند. آنها معتقدند که اگر قرار است راهکار مقابله با آلودگی به همین تعطیلی ها محدود شود، دست کم جهت آنها برنامه ای منسجم طراحی و تمام ابعاد و زوایای این تصمیم را تحلیل کنند؛ موضوعی که کارشناسان زیادی هم در هفته های گذشته به آن پرداختند.

تعطیلی جهت ما مثل پنجشنبه وجمعه است

«افشین صادقی پناه» دانش آموز کلاس یازدهم است و در هنرستان رشته ماشین و ابزار می خواند. او به «شهروند» می گوید که تعطیلی به علت آلودگی هوا مصادف با روزهایی که آنها کارگاه ماشین و ابزار دارند، شده است و همین عنوان دانش آموزان را ناراحت کرده: «سه شنبه و چهارشنبه روزهای کارگاه ماست، فرزند ها این کارگاه را دوست دارند و از تعطیلی این روزها خوشحال نمی شوند، چون از کارها عقب می افتند. دو هفته پیش، سه شنبه و چهارشنبه تعطیل شدیم، هفته قبل هم به علت آلودگی هوا و بارش برف، تعطیل مان کردند که مصادف با دوشنبه و سه شنبه بود.»

او می گوید که تعطیلی در روزهایی غیر از روزهایی که کارگاه دارند، خوشحالشان می کند: «روزهایی که درس ها تئوری هست، از تعطیلی خوشحال می شویم.» آنها تعطیلی مدارس را از تلویزیون و کانال مدرسه ارزش فهمیده اند، کانالی که دفتردار مدرسه آن را مدیریت می کند: «با این تعطیلی ها از درس هایمان عقب می افتیم، معلم ها هم خیلی از این وضع راضی نیستند؛ چون مجبورند درس هایی را که در یک هفته می دهند، در یک روز به ما بدهند، به ما هم فشار می آید.» افشین خودش در این دو روز تعطیلی، منزل مانده ولی می گوید که معمولا هنگامی که مدرسه ها به خاطر آلودگی هوا تعطیل می شوند، دانش آموزان منزل نمی مانند: «تعطیلی ها جهت ما مثل پنجشنبه وجمعه است.»

روزهای تعطیل به برنامه های عقب افتاده ام می رسم

«مهراد آشنا» ولی چندان علاقه ای به تعطیلی درس و مدرسه اش ندارد؛ هر چند که می گوید در روزهای تعطیلی به کارهای عقب مانده اش می رسد. او که دانش آموز کلاس ششم مدرسه شهیدبهشتی در منطقه ۶ پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، راجع به حس وحالش هنگام تعطیلی مدارس می گوید: «روزهایی که هوا واقعا بد باشد، خوشحال می شوم ولی اگر هوا خیلی آلوده نباشد، ناراحت می شوم؛ چون بعضی وقت ها هوا خیلی هم آلوده نیست ولی مدرسه را تعطیل می کنند.»

مهراد ولی اعتقاد است که دانش آموزان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که این تعطیلات تأثیر منفی بر روند تحصیل آنها نداشته باشد: «این تعطیلی ها شاید باعث آسیب به درس بشود، چون بعضی فرزند ها سطح ارزش پایین است ولی جهت من چون کلاس زیاد می روم، مشکلی به وجود نمی آورد؛ البته معلم هم مجبور می شود بعضی درس ها را سریع تر بگوید که کمی سخت می شود.» دانش آموز ۱۲ساله مدرسه شهید بهشتی حالا و با زیاد کردن تعطیلات در سال های گذشته تلاش می کند که جهت این روزهای تعطیل برنامه ریزی کند: «روزهای تعطیل تلاش می کنم به کارهای عقب افتاده ام برسم؛ معمولا سه چهار ساعت درس می خوانم و بعدش هم فیلم یا بازی؛ داخل منزل می مانم و درس و فیلم دیگر.» مهراد امیدوار است که این آلودگی ها کم کردن پیدا کند که مدارس با برنامه از قبل آینده نگری شده است پیش بروند و او هم برنامه خود راداشته باشد.

هم ما هم معلم ها از تعطیلی خوشحال می شویم

«ماهان محرابی» کلاس پنجم هست. آنها دو هفته ای که گذشت، سه روزش را تعطیل بودند؛ دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هم به آن اضافه شد. ماهان می گوید که در این روزها منزل بوده، چون کسی نبوده که با او بیرون برود: «البته خودم هم دیدم که هوا آلوده هست، تلاش کردم منزل بمانم.» او روزهای تعطیل را به علت آلودگی هوا معمولا در منزل مادربزرگ می گذراند یا با دختردایی هایش که همسایه ارزش هستند، فیلم می بیند: «وقتی این همه تعطیل می شود، حوصله ام کمی سر می رود، ولی کلا همه از تعطیلی خوشحال می شویم، حتی معلم ها؛ از دست ما راحت می شوند.» اینها را با خنده می گوید و از این که مسابقه های دهه فجر به خاطر تعطیلی ها برگزار نشده، ناراحت است: «دهه فجر هر سال مسابقه نقاشی و… داریم، الان که تعطیلی هست، این مسابقه ها هم برگزار نمی شود.»

لایحه تعطیلات زمستانه مدارسشتابزده و ناکارآمد است

در کنار تصویر العمل متفاوت دانش آموزان و معلمان به تعطیلات آینده نگری نشده مدارس، وزارت آموزش و پرورش ولی در تلاش است تا با برنامه ریزی جامع، راهکاری جهت کم کردن اثر منفی این تعطیلات بر آموزش دانش آموزان داشته باشد.

«رضوان حکیم زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بار مهم جبران چنین تعطیلات را بر دوش معلمان می داند و در این باره به «شهروند» می گوید: «تعطیلات ناخواسته و آینده نگری نشده اي که به دلایل متفاوت و بر اثر حوادث طبیعی اتفاق می افتد، بیشترین زحمات را متوجه معلمان عزیز كرده و تجربه نشان داده که معلمان در دوره ابتدایی تمام تلاش خود را به کار می گیرند که این عنوان را جبران کنند ولی با توجه به روندی که در پیش رو داریم، به نظر می آید باید برنامه ای جامع در این زمینه داشته باشیم. ما در معاونت در حال تنظیم برنامه ای جهت معلمان هستیم که بتوانند در این شرایط عقب ماندگی احتمالی دانش آموزان را براساس این برنامه جبران کنند.» علاوه بر این در اواسط دی امسال، شرکت محیط زیست طرحی را پیشنهاد داد که مدارس کشور عزیزمان ایران از ١٥ آذر تا ١٥ دی تعطیل شوند که با تصویر العمل هایی متفاوتی روبه رو شد. حکیم زاده اگر چه از لزوم دستیابی به راهکاری راجع به وضع کنونی تعطیلات مدارس سخن می گوید ولی این طرح را شتابزده می داند: «این لایحه جهت عوض کردن وقت تعطیلات تنظیم شده است که نیاز به بررسی جدی تر دارد و به همین علت ما با آن مخالفت کردیم و آن را تصمیمی شتابزده دانستیم.

ایران اقلیم های متفاوتی دارد؛ الان مناسب ترین وقت یادگیری در استان های جنوبی هست؛ در حالی که در بعضی استان ها به علت دمای پایین ممکن است وقت مناسبی نباشد و از نیمه اردیبهشت شرایط جَوی جهت یادگیری بهتر شود. به همین علت ارایه لایحه ای که نسبت به این تفاوت ها بی تفاوت باشد، کارگشا نخواهد بود. طرحی که بخواهد جهت مدارس سراسر کشور عزیزمان ایران تصمیم گیری کند باید همه جوانب را درنظر بگیرد و همه شرکت های ذیربط هم همکاری کنند ولی درنهایت آموزش وپرورش به عنوان نهاد مهم باید در این زمینه طرح بدهد. امیدواریم تصمیمی گرفته شود که در سال آینده به جمع بندی کلی برسیم و با برنامه دقیق تری پیش برویم. در این طرح باید اصل مهم پیوستگی وقت یادگیری را هم حتما مد نظر داشته باشیم.» حکیم زاده از بررسی و مطالعات آموزش و پرورش جهت رسیدن به برنامه ای جامع جهت جبران تعطیلات هم سخن می گوید: «در حال بررسی طرحی جامع هستیم که مشمول بر آموزش های مناسب جهت معلمان است و در آن جا گفته می شود چطور در وقت اضطراری برنامه آموزشی خود را تنظیم کنند.»

با این توضیحات به نظر می آید سه قشر تأثیرگذار آموزش در کشور عزیزمان ایران یعنی دانش آموزان، معلمان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش روند کنونی تعطیلی مدارس را بر اساس حوادث و اتفاقات آینده نگری نشده مانند آلودگی هوا ناقص می دانند و همه بر ضرورت عوض کردن و تنظیم برنامه ای دقیق و جامع اشتراک نظر دارند؛ برنامه ای که به نظر می آید با توجه به اهتمام وزارت آموزش و پرورش از سال تحصیلی آینده عملی شود؛ هر چند تاکنون چنین طرحی تنظیم نشده و به جمع بندی نرسیده است.

واژه های کلیدی: آموزش | مدرسه | تعطیلی | معلمان | آلودگی | آموزشی | برنامه | آلودگی هوا | حقوق معلمان | برنامه ریزی | تعطیلی مدارس

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz